Saturday, November 20, 2010

cara mengatasi rasa marah

Bismillahirrohmanirrohim.
Asalamualaikum...(jawab!hik)

firstly...kalo aku dah marah and sakit hati..aku akan pegi jaoh2 dari org yg bt aku marah and sakit hati tu...selalunya aku akan berkurung dlm bilik ...x mao tngok muka org tu lagi dah...
lebih kurang merenung nasib la ni..

and then???lempaq barang??uh...plz la....x men r cara mcm ni la ni....
at least ada style la nk mereda kan rasa panas dlm diri ni..
pi amik wudu' cepat2...
nawaitu...
"sahaja aku nak padam api dalam diri tunai kerana allah ta'ala"
ish...aku melawak ja la...x payah la...niat wudu' mcm besa la...
gmbq x leh ada wrna.coz tngh marah..hihihik...

ha...kan dah lega sikit....tunggu la sampai aiq wuduk tu kering....
kalau masih sakit....baca la Al-Quran...kan dah amik aiq mayg tat sat....

dah bewrna coz dh sejuk sikit..

tak sejuk lagi???rasa mcm x boleh nafas ja???
nangis ja la.....tu ja cara yg paling akhir............ehh....seblom tu...solat sunat lu.......
kalau masa tu diharamkan untuk solat sunat.....hmmmm....
nangis la semahu-mahunya....
ish3!!burok beno roponyo...

p/s: life is full of colour...someties...we didn't notice it...
it become colorfull when it have smile,laugh,cry,up,down....
sad...happy....life is colorfull...
we have to received it with open mind....

No comments:

Post a Comment